Optymalizacja oczami Designera

 

Jako Designer nie potrzebowałem się przejmować optymalizacją. Zawsze był od tego jakiś DEV, który tym się bawił w wolnej chwili. Jednak kiedy rozpoczynam przygodę jako samodzielne studio Indie, tym devem stałem się ja.

Podczas testowania w edytorze widziałem stabilne 200 klatek na sekundę i jakoś nie przyszło mi na myśl, że zbudowana aplikacja może nie być tak samo mocna jak stacja robocza.

 

Pierwsze wypalenie builda okazało się całkowitym rozczarowaniem. Gra działała w zawrotnych 20 klatkach, przy okazji wyglądając jakby miała narzucony filtr z PlayStation 1. Planowana premiera portowania gry przeciągnęła się o ponad miesiąc. Poniżej dziele się czystymi ustawieniami bez biadolenia jak skutecznie uzyskać cel. 
 

 

Ustawienia w Unity

 

Platforma Android

Unity 6000.0.36f1

URP

PostProcessing - Vignette

 

Player

 

 

Quality

 

 

Graphics

 

 

URP Config

 

 

Android Preset

 

 

Materials

 

Metalic/Smoothness - minimum lub 0

Enable GPU Instancing - TRUE

 

Lightning

 

Wszystkie światła jako baked i wypalone na każdej scenie. Ograniczenie dla mixed lub realtime do absolutnego minimum w pobliżu gracza, gdzie widać te zmienne cienie

 

 

Occlusion

 

Wyłączenie z renderowania obiektów zasłoniętych lub poza kamerą

Włączyć scene Rendering<Occlusion Culling < Bake

 

Cała niepotrzebna strefa jest wyłączona z wyświetlania, co zwiększa ilość FPS

 

XR Plug-in Manager<Oculus

 

 

Addressable

 

Przeniesienie ładowania sceny na addressable sprawia, że jest ona przywoływana do pamięci RAM tylko wtedy, gdy jest potrzebna. Wymaga to dodatkowego czasu na załadowanie, jednak umożliwia stworzenie większej ilości map.

 

Efekt końcowy

 

Stabilne 72 FPSy w menu głównym
Uruchomiona rozgrywka w przedziale 65-72, co pozwala komfortowo cieszyć się grą i pozwala wrzucić grę na meta store

19 października 2025

Optymalizacja VR - Oculus

Moja historia optymalizacji pod VR i Oculusa

Instrukcja jakie ustawienia pozwolą uzyskać komfortowe 72 FPSy na scenie posiadającej około 1 miliona trisów na urządzeniach Oculus Quest 2

KANAŁ YOUTUBE

Webinary i filmiki!

Oferty, współprace oraz propozycję proszę wysyłać pod adresem:

 

kontakt@glinianestudio.pl

Kontakt

Menu

Social Media